Friday, June 10, 2011

Kenangan Yang Terpaksa Di Biarkan Berlalu...

Walau pown mula2 dia jauh dari ku hanya utk mencari kehidupan yg lebih sempurna untuk masa hadapan...


Katanya hanya seketika..
Tetapi hari berganti hari, bulan berganti bulan dan tahun berganti tahun...


Bila di tanya bila nak kembali di sini, pelbagai alasan di beri...
Semuanya hanya kata2 yg manis belaka utk memujuk hati..


Tidak terkira juga dgn pelbagai janji2 yg hanya di tepati di mulut tapi di bohongi dgn perbuatan...


Baru2 ini aku terbaca komen2 di fb dia..
komen yg membuatkan hati aku luluh....


Andainya itu pilihan terbaek dia, aku redho...
Mungkin itu bukan pilihan dia..
Mungkin itu pilihan keluarganya..


Patotla hari tu dia ade sampaikan pesan yg agak pelik pada aku..
Rupa2nya dia akan menjadi hak milik orang lain...


Dia adalah yg terbaek padaku..
Dia adalah yg amat memahami jiwa aku..
Tapi jika itu suratan dan takdir dariNya, aku pasrah dan terima.


Aku doakan dia bahagia dgn pilihannya..
Semoga jodoh dia berkekalan hendaknya...


Kenangan kita selama 5 tahun bersama akan kekal terpahat di hati selamanya... 



7 comments:

  1. what?? u nape ni? share lah kat i..
    hehe..(cbok)
    if die bkn jodoh u, berserah je r pada takdir..
    mungkin Allah nk beri yang lg baik utk u.. bersabarlah.. dan jgn putus berdoa pada-Nya..
    mintak dipermudahkan perjalanan hidup.. yang penting, jgn putus asa..:)

    ReplyDelete
  2. ni la yg i kata aritu..
    mmg berserah dah ni..
    tq atas nasihat2 u...
    :)

    ReplyDelete
  3. i nasihat dr segi pengalaman, jgn jemu berdoa.. insyaAllah, kalau kite ikhlas dlm doa, Allah makbulkan doa kite..percayalah..:)
    i da laluinye..:)
    bace post baru i..lalala..:P

    ReplyDelete
  4. assalamualiakum...

    aku bersetuju ngan matekucing...
    sesungguhnya kesabaran, doa dan keikhlasan anda akn dibalas satu hari nanti... percaya la...

    apa pun, jgn mudah mengalah dlm perhubungan... sesungguhnya untuk dpt yg terbaik bukannya mudah... smuanya makan ms... so, ko jgn putus asa...

    chaiyok!!~ chaiyok!!~

    ReplyDelete
  5. Wah!!!!
    terharunye ngan komen2 korang...
    aku x putus asa..
    cume ambil masa utk kembali seperti sediakala..
    maksud aku "cinta"..
    tapi kehidupan aku, aku teruskan mcm biase..
    xtau la bila plak nnti hati aku akan terbuka balik..
    mungkin lambat...
    :)

    ReplyDelete
  6. hehe.. thanx roses pink..^^,
    dgr tu paan.. ikut nasihat dr yg pakar.. hehe..
    slow2, mmg kene bnyk bersabar, jgn pernah ttp pntu hati utk bercinta lg, lg kite try utk ttp, lg besar dugaan yg dtg..percayalah.. mesti de yg terbaik utk u yang Allah da jnjikan.. skng mungkin u berdoa atas rase sedey n kekecewaan.. i yakin, satu hari nt u akan berdoa untk mengucapkan syukur kepada-Nya..:)

    ReplyDelete
  7. i faham ngan ape yg u kata cik matekucing.. :)

    ReplyDelete