Thursday, June 16, 2011

Tertanya-tanya...

Dulu aku ada ramai kawan.....
Asal aku kemane saja mesti aku dgn kawan2...

Dulu aku selalu kerap keluar ngan kawan2...
Sampaikan xde istilah bosan dalam hidup aku...

Dulu kawan2 aku selalu call aku ajak lepak2..
Selalu jugak diorang sanggup amek aku kat rumah...

Dulu kawan2 aku slalu jage hati aku..
Pandai diorang cari aku...

TAPI tu semua DULU.....

Sekarang aku da x ramai kawan...
Selalunya skang ni aku keseorangan....

Sekarang ni selalunya aku di sisihkan...
Selalunya aku di tinggalkan....


Sekarang ni hidup aku hanyalah kerja, kerja dan kerja...
Tiada lagi sosial life mcm dulu..


Sekarang ni selalu aku sorang2 sbb selalu kawan2 aku sakitkan hati aku.
Diorang x pandai jaga hati aku dan selalu amek kesempatan...


TAPI.....


Tak semua kawan2 aku mcm tu...
Yang tinggal pown hanya kawan2 yang rapat dan aku percaya.


Tapi ada yg dah berkeluarga dan ada pasangan masing2..
aku tak nak la kacau diorang...


Sekarang ni life aku hanya kerja dan keluarga aku...
Aku sangat bersyukur sbb keluarga aku ialah sahabat yg paling setia dan memahami aku..


Tapi tak semua perkara aku ceritakan pada keluarga aku..
Hanya yang perlu sahaja...

CUMA....


Kadang2 aku rasa rindu ngan kawan2 aku..
aku rindu utk lepak2 dan ketawa bagai nak gile mcm dulu2..
Cuma aku tahu aku takkan rasa lagi keadaan mcm tu..


Kenangan lalu menyebabkan aku sekarang menjadi terlalu ego dan terlalu memilih kawan..


Kalau kawan2 aku buat hal dgn aku, aku terus buang mereka dari hidup aku..


Aku harap kawan2 yang ada ni kekal hingga bila..
Dan kepada sesiapa yang baru kenal aku, sila hati2 sbb aku tahu bila masa korang tipu dan amik kesempatan terhadap aku....

12 comments:

  1. kepada sahabat...
    teman mu ini sentiasa bersama mu...
    even teman mu ini diketegorikan sebagai orang dh berkeluarga...
    namun teman mu dan suaminya amat mengenali mu...
    jadi, janganlah anda merasa sebegitu...
    kerana teman2 sentiasa bersama anda...
    terutamanya saya...
    bila2 masa anda memerlukan saya dan suami, jgnla segan mahupun malu, hubungi lah ataupun textlah kami...
    kerana kami benar2 teman anda... insyaallah

    ReplyDelete
  2. Roses Pink: aku tau kamu berdua teman setia pada ku...
    tapi skang ni hidup aku btol2 rase kosong...
    hp aku pown da x berbunyi mcm dulu..
    kalau berbunyi pown hanya dari famili aku je...
    sampaikan aku nak g jalan2 pown xtau nak ajak sape...
    last2 aku dok uma je....
    ape nak buat, orang tersayang pown da jadi milik org..
    kuat btol dugaan hidup aku skang..
    x tahan rasenya.. hmmmm..

    ReplyDelete
  3. bai... apa la hang nie...
    hang hello2 la aku n apiz... mlm pun ok jer...
    kami nie pun dok uma jer...
    tak tahu nk kemana...
    kekadang boring gaks...
    aku nk je ajak hang...
    tapi takot ko tue bz... al maklumla, ko kn ada kwn br... hehehe... (jgn marah haaa)
    jgn pernah rasa kosong bro...
    sbb kwn2 sentiasa ada dengan ko...
    event kami telah berkeluarga...
    dah, jgn dok pikir yg bkn2 lagi...
    apa2, just hello....

    ReplyDelete
  4. roses pink: ish2.. mlm lagi la x boleh..
    hehehehehe...
    aku x bz pown...
    tapi kene bgtau 1 jam sebelum la..
    hikhikhik..
    kawan2 baru pown x sebest kawan2 lama la...
    ok2.. papehal nnti halo2 k..
    :)

    ReplyDelete
  5. ok dear...
    klu kami kesempatan, ingatnya malam nie nk turun shah alam cr2 uma sewa...
    nnt kami hello2 ko kita lepak minum yer

    ReplyDelete
  6. roses pink...
    ok.. tapi mlm ni aku balik kul 11 la..
    :)

    ReplyDelete
  7. kepada muhammad farkhan abu khanifah, sila laporkan diri anda di balai berlepas sekarang... hahahah

    ReplyDelete
  8. i termasuk dalam kategori kawan yang mane??
    jawab..jgn x jawab.. hee..

    ReplyDelete
  9. roses pink: kepada linda radzali, akan aku laporkan pasal kamu di balai nnti.. hehehehee...

    ReplyDelete
  10. matekucing: kategori kawan yg da ade pasangan masing2.. :)

    ReplyDelete
  11. ala ko nie... asal ko bocorkan identiti aku tue.... hahahaha....
    baru aku nk nyamar jadi roses pink...
    wei... sabtu mlm yuh kita lepak minum...
    tue pun klu hubby aku dh sihat la...
    t aku hello2 ko...

    ReplyDelete
  12. roses pink: alahai lin, tercakap la plak..
    hahahahahaha..
    boleh2..
    papehal roger aku k..
    :)

    ReplyDelete